torsdag 16 maj 2013

Eagle Energy 7.60 C$ + 4.4%


Jag tror vi har upp mot 2 cad till i år att hämta. Inte illa när man lyfter 13.8% i utdelning. Rapporten var som diskuterats här och på Scoris blogg mycket bra och lyftet är fullt logiskt. 

Eagle Energy är ca 10% av min portfölj idag och den är upp ca 10% sen "återinträdet" runt 6.80 snitt. I övrigt har jag idag avslutat snabba 5% i Rentech RNF. Betydelsefullt då det liksom EGL är tunga positioner.

Med statistik kan man bevisa vad som helst... och att Avanza visar att mina konton senaste 30 dagarna slagit Stockholmsbörsen 10% (enheter) är sant idag, var inte sant för en vecka sedan dock och kommer inte vara sant om en vecka är jag rädd... allt beror på när man börjar mäta.

Men okunnig som jag är på TA så väljer jag att tolka det som att portföljvärdet brutit upp från sin trend och att jag inte bara undvikit förlora pengar utan också börjar skörda resultatet hundratals timmar läsande inom nya branscher.

6 kommentarer:

  1. Dollarn högre och yenen ner och så snackar usa om att få ner arbetslösheten,

    SvaraRadera
  2. jag kan inte hitta Dorchester på Avanza, hur köper du den? och vad har den för kortnamn?

    SvaraRadera
  3. Fan mobil så plottrigt. Råkade radera två inlägg.

    SvaraRadera
  4. Dorchester är s.k MLP så man får ringa till Avanza. NN har direkthandel. DMLP.us

    SvaraRadera
  5. Hej OG!
    Kan man även ringa in köpa/sälja bolag på andra börser som inte redovisas hos Avanza?

    Kunde inte stå emot köpa lite Bri-Chem även om samtliga grafer visar på vidare nedresa. Tog lite intryck av din artikel angående framtiden inom gas/olja betraktar min lilla sudd som ett lotto-spel.

    Även om bookvalue skulle vara frissat uppfyller aktien med vad jag vet idag flertalet grahamskriterier vilket iofs kan betyda det har destination graven :)

    Mycket glad jag hittade dig och scoris på webben då jag är intresserad av samma segment.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, somliga skulle väl säga att O G är en mer macho förkortning är ob :-/... men nu är det ju ändå O_B, kort för Original Braila och inte OG som i Göteborg står för Original Gangsters...

      Jag har inte hunnit kolla det bolaget men rent generellt så började jag ju på allvar (med sedvanliga kontakter med Scoris) researcha de högavkastande bolagen under slutet av 2012.

      Tanken med det var att komma upp i storlek på bolag, få utdelningar och bättre likviditet när man köper och säljer.

      Dvs det ska till rätt mycket för att jag ska handla i nya små bolag med negativ kursutveckling och där trejdning är svårt.

      Det är inte en principiell åsikt utan är min bedömning av att marknaden för tillfället är sådan att de små bolagen har det svårt, kommer få det svårt och att aktiehandeln blir för illikvid för mig vilket gör att jag inte kan kliva in och ur som jag vill.

      Men jag kommer säkert titta på bolaget och jag uppskattar alltid förslag även om jag inte köper eller ger feedback.

      Radera