tisdag 2 april 2013

Raffen faller kraftigt idag.

Dvs jag hade lite tur med min tajming. Handlar om att USA skärper utsläppskraven vilket kommer kräva investeringar.

Guld och silver faller också idag och jag ber att få påpeka att jag fortsatt ser risker med sommar etc men när kurserna faller samtidigt som guldet bara är ner någon procent, ja då ökar värdet i många bolag och jag satt igår och tittade på Endeavour och såg en del svagheter men jag såg också mycket bra med det bolaget. Så det är nytt innehav.

Inom PM har jag idag även ökat i Avino och jag rekommenderar för den som inte sett den att gå till Scoris blogg och titta på den alldeles färska presentationen som bolaget gjorde.

Det är värt att komma ihåg att de stora vinsterna i sådana här marknader ofta kommer till den som är försiktig och håller krutet torrt. Dvs att vänta tills man ser vitögan på fienden. Det svåra är bara att bedömma när den optimala tidpunkten att trycka på avtryckaren är... och för det använder man lämpligen "insnittning".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar