fredag 5 april 2013

Petrobakken presentation

Jag sålde ju aggressivt de flesta av mina Petrobakken aktier på förra studsen upp. Som vanligt rätt drag att göra så och idag har vi en troligen mkt attraktiv nivå igen och jag har ökat kraftigt igen i denna högutdelande lättoljeproducent.

Senaste "live" presentationen för den som vill lära känna företaget eller bara uppdatera sig.

Jag hoppas och tror man lagt ytterligare hel del hedgar på plats under starka Q1.

Red: Notera att när ni klickar på länken så får ni tre siffror i slutet på sidans adress. Om ni ändrar dessa siffror fram och bakåt (typ 868 till 869 osv) så når ni andra bolag.

2 kommentarer:

  1. Snygg trade på Petrobakken, jag trodde det skulle upp lite till innan den fick studsen neråt.

    Säljer du av något från Aurcana innan Q1 rapporten på fredag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har redan sålt det jag skulle sälja i Aurcana och har istället legat på köpsidan, även 64 cent är otroligt nedtryckt i relation till fundamenta som jag ser det. Med facit skulle jag ha sålt allt däruppe en bit högre snare än 70%, å andra sidan så har de flesta PM-bolag fallit rätt tungt och ungefär lika mycket sen dess.

      Jag är ju rätt tydlig med min exponering och viktning. Läser mycket och är övertygad om att (samt vet) att många vinklar på gränsen till det lögnaktiga när dom skrivet vad dom ägt/äger. Går det upp ligger dom 90% investerade... (med facit i hand) går det ner så "sålde vi ju en betydande del", dvs inte direkt lögn men ful vinkling.

      Nämner det för att man lättare ska kunna hantera desinformationen och bedöma sin egen insats.

      Min viktning i procent av totalportföljen är ju grov (för att det inte ska bli för mkt arbete) men är som jag ser det rimligaste sättet att jobba mot läsarna. Att säga att jag "säljer lite av bolag A" men "spara informationen" om det är 2% eller 50% av totalinnehavet "tills man har facit" samt utelämna om pengarna "går in i bolag B istället som är 90% korrelerat med bolag A" :-) tja det är ju mest en ploj av begränsat värde.

      Så tänker jag om hur jag försöker skriva och agerandet i Petrobakken där jag skarpt visade när jag efter nedsnittningen drog ner från 14% till 4% för att begränsa risk och förbereda ny nedsnittning var förhoppningsvis tydligt och användbart för läsaren.

      Radera