tisdag 2 april 2013

Mart Resources under shortattack

Jag vet att det är många som följer den och vill därför ge er en förklaring till att den rasar "utan orsak". Jag har genom åren skaffat mig en viss respekt för den skada shortare kan göra oavsett om dom har rätt eller fel... så jag äger fortfarande inga aktier. Men jag tyckte det var en lämplig kort blogg för att få ner den förskräckliga bilden nedan.... ångrar jag la upp den...

Det är värt att påpeka att jag önskar ett välmående kapitalistiskt, marknadsekonomiskt USA, ni vet det där man växte upp med att vem som helst kan lyckas bara man jobbar hårt, inte att vem som helst kan få bidrag och bara folk på Wall Street kan lyckas samt ha inflytande på politiken....

Nu undrar jag dock som sagt om inte USA har en jäkla röta för att prata Göteborgska (??) genom att deras energirevolution kommer förstärka att dom är "minst fula "hen'en i skönhetstävlingen" (tänk på genusperspektivet... annars kommer  feministerna och tar dig...) i världsekonomin.

Följer Mart med intresse och har faktiskt förvånats över att dom inte tappat mer på problemen med pipelinen senaste månaderna. Javisst, utdelningen är bra, men den känns allt tryggare hos Eagle Energy....

8 kommentarer:

  1. Angående tryggare utdelning så har jag fortfarande inte fått min från Eagle för Mars. Det kan ju ibland ta lite tid, men inte så här mkt.
    Har Avanza.

    Patrik.

    SvaraRadera
  2. "The cash distribution to be paid on April 23, 2013, in respect of the period from and including March 1, 2013 to March 31, 2013, for unitholders of record on March 28, 2013 will be $0.0875 per trust unit. The ex-distribution date is March 26, 2013."

    SvaraRadera
  3. Jag menade nog utdelningen för Februari, har ej trillat in något under Mars månad.

    Patrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade ju tagit vinst på mina aktier där och började köpa efter utdelningen igen så jag kan inte svara på det men det kan säkert Scoris.

      Generellt så skulle jag inte oroa mig. För alla sina brister så är Avanza otroligt duktiga och det har varit begränsat med arbetsdagar. Om inte Scoris har info att hans utdelning kommit skulle jag lugnt vänta till början av nästa vecka och sen ringa avanza.

      Radera
  4. Jag ägde inte aktien vid utdelningstillfället i februari så jag kan tyvärr inte svara på det. Men det är nog bara att ringa Avanza och fråga.

    SvaraRadera
  5. Skickade ett meddelande till Avanza så får vi se vad som händer. Tack för visat intresse.

    Patrik

    SvaraRadera
  6. Fick svar från Avanza.

    Patrik

    --------------------------------

    Hej,

    Kanadensiska utdelningar utbetalas med en försening på ca 1-2 veckor i dagsläget på grund av att vi blir debiterade fel skatt av vår utländska depåbank. Detta är något som vi arbetar på att lösa tillsammans med vår kanadensiska depåbank.
    Utdelningen kommer att utbetalas inom ett par dagar och vi kommer att se till att utdelningen utbetalas per rätt datum så att du inte går miste om ränta för pengarna.

    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    Avanza Bank

    SvaraRadera
    Svar
    1. Avanza är duktiga. Hade dom haft valutakonton på KF-KP-ISK så hade dom varit nära nog perfekta.

      Radera