fredag 12 april 2013

Dagen då guld testar kanalen för bullmarket

Enligt Scoris 1525 som nedre viktig nivå.

Just testat. En jäkla dag för Aurcana att rapportera på... perfekt dag för skambud.... tagit en första nedsnittningspost på 53 cent och redo att handla mycket mer även om det är after work dvs mobilhandel...

Varför? Med all respekt för TA, vi må gå till 1450... och därmed grundligt tekniskt knäcka teknisk bullmarket i guld.... jag kan ändå inte se att logiken talar för Yen, Euro eller ens stärkta petrodollar i denna värld av fullständigt ansvarslösa politiker och väljare.

Men visst, jag är ytterst nöjd över att ha skiftat till endast 20% vikt mot PM och jag väger in faktumet att sommaren är runt hörnet... men det måste också vägas mot att priserna på PM bolagen blir allt lägre...

En dag som denna går i princip inget bra men det är skönt att man valt rätt som viktat ner PM sektorn tillfälligt. Försiktigt viktar jag nu upp marginellt. Problemen uppstår om vi får en rejäl utblåsning. Hur mycket ska man vikta över från sina tryggande utdelande bolag som Energy Transfer (ETE) där jag nu ligger +15% till utbombade PM bolag och när?

Ingen lätt fråga och det handlar inte minst om att bedöma hur det enskilda bolaget utvecklas. Jag kommer fortsätta att hålla noga, noga koll på Aurcana som är mitt tyngsta PM innehav idag och där jag kanske ser störst potential för stora vinster vid en vändning av sentimentet. Skojigt var att deras IR kille hade en bakgrund i Rumänien och därför vet väl var staden Braila ligger :-)

Budskapet: Skriv inte av Aurcana, La Negra är en gruva med mycket kraft och misstag vid Shafter tar månader att rätta till men mycket talar för att just det är vad 2013 kommer handla om, rätta till och optimera...

Trevlig helg!

red: 1509. Tja det blir ju dramatiskt när sådana gränser bryts. Jag upprepar, guld har inte spelat ut sin roll men man ska inte ligga 100% i PM aktier. Det har varit och är mitt budskap.

20-30% känns mer lagom i kombination med trading. Dags att stänga datorn, taxin kommer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar