söndag 27 januari 2013

CIBC konferensen, flera intressanta presentationer

LÄNK  23-25 januari.

Gissar ni behöver ange ett namn och e-mail vilket ju är problemfritt...

Inte minst är dessa presentationer av intresse för de som vill bredda sig mot kanadensiska utdelande bolag i energisektorn (jag behöver jaga fler rent amerikanska sådana här presentationsdagar) som jag lägger mkt tid på för tillfället. Men det finns även flera PM bolag att beta av och lära/uppdatera sig om.

Bl.a så presenterar Petrobakken som ju är en gammal bekanting för mig från tidigare år och som jag nu valt att plocka in. Som jag nämnt ca 10% utdelning (8 cent/månad) och det man behöver titta på är hur stabil den är samt hur (raff anknutet) deras lokala oljepriser utvecklas.


3 kommentarer:

  1. Kanske värt att kolla in den här tyska killens sida om Dividend Stocks. Han gör ett hästjobb att vaska fram de mest utdelande bolagen i olika kategorier.

    http://long-term-investments.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK så mycket för förslaget, det ska jag med stort intresse göra. Tar gärna emot förslag på fler källor på det ämnet.

      Radera
  2. Vissa, framförallt JF gillar ju Maurel & Prom Nigeria och anser att det är nästa Mart. Har du kollat något på dem?
    Mvh
    /S

    SvaraRadera