torsdag 18 oktober 2012

Länk till av Canaccord ordnade bolagspresentationer

Startsida

Ni behöver regga ett namn och en mailadress och skriva t.ex Private investor.

Endeavour/Avion presentation 
(Som jag skrev i en kommentar nedan så köpte jag idag tillbaka de Avion jag sålde igår)

Atacama Pacific 

Mart Resources

Om dagens nyhetsflöde så kan man säga att Aurcana rapporten var stabil men inget nytt. Man rullar på fortsatt bra vid La Negra och upprepar målet att vara igång i Shafter under Q4 med kommersiell produktion.

Orvana satt punkt för sitt brutna räkenskapsår 30 sept 2012 och gjorde det med att inte klara en prognos man borde ha klarat. Orsak verkar vara EVBC gruvan i Spanien medans Bolivia rullar på rätt bra nu. För mig är det fortsatt avvakta minst över årsskiftet så att bolaget får stabiliseras mer både finansiellt och operationellt i Spanien.

4 kommentarer:

  1. Ob får man automatiskt de nya aktierna om man äger Avion idag, eller måste man skriva på något för övergången?

    SvaraRadera
  2. Finns det nåt att säga om SEMAFOs uppdatering idag?
    Tore

    SvaraRadera
  3. En fråga till om Avion, det var väldigt vad den backar idag, tror du att vi kommer att få se den på nivåerna runt0,94 igen innom snar framtid?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Upp 8 cent de två dagarna före dagen, ner idag i skrivande stund 6 cent.

      Om vi ser 94 cent i närtid beror nog väldigt mkt på generella klimatet för guldproducenterna.

      Jag är lite förvånad att jag inte fått någon fråga av Avanza att godkänna. Men jag har fullt förtroende för att dom liksom Nordnet löser detta precis som dom gjort i alla år.

      Radera