fredag 10 augusti 2012

Påminnelse om de utmärkta TA bloggarna i rullen

Dan Norcini med mkt aktuellt inlägg

Scott Pluschau likaså

Sen skäms jag inte för att säga att jag ett par gånger om dagen tittar in hos min bloggkollega Scoris och då speciellt när jag ser TA ritningar från hans sida, på PM och bolag.

Slutsatsen av allt detta är att det är dags att hålla tummarna för att det ska "komma en ursäkt" så att guldmarknaden kan bryta uppåt.

Tyvärr märker jag att bloggrullarna ibland inte uppdaterar som dom ska ens med F5. Jag brukar byta ändelse från .hu till .com eller .se (det ändras med landet man är i men alla fungerar). Gissar fler har problem med uppdateringarna.

Skojig dag med Semafo idag och jag tyckte ändå det kändes lovande med "tuggandet" av Avion aktier. Man ser hur flera aktörer ligger och kör arbitrage genom att sälja EDV och köpa AVR. Vem som köper EDV är svårare att lista ut... Möjligen skulle jag gissa på större aktör som inser att om EDV tillåts falla och dra med sig AVR söderut så skulle risken för motbud från någon annan öka. Men som sagt, såg bra ut idag tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar