onsdag 29 augusti 2012

Mobile Videos

Som jag tidigare berättat så har jag fokus på att få bloggen att bli "smartphone vänlig" och den telefon jag jobbar med är ju Samsung S3 men i det flesta fall misstänker jag att det som funkar bra där även funkar för Iphone.

Länksamlingen "Mobile Videos" ligger för tillfället högst upp till höger för att fästa uppmärksamhet på den men så småningom kommer jag flytta ned den något. Notera att länksamlingen INTE är avsedd för surfare på dator. Möjligen kommer jag skapa en systerlänklista för datorer så småningom dock.

Vad jag speciellt vill fästa uppmärksamhet på idag är att kanadensiska BNN nu fungerar via mobil. Om man via sin mobil klickar på länken så får man en längre lista:

Om ni scrollar ner på den listan så finns bl.a rubriken "Commodities" att välja vilket kanske är mest relevant men som ni ser finns det även mycket annat att välja så jag direktlänkar inte den sidan.

4 kommentarer:

  1. Det finns en app för Android som heter "America's Economy" från The Census Bureau och andra statistikmyndigheter i USA. Har inte hunnit använda den så jättemycket, men verkar helt ok. Man kan bl a. få upp en kalender med alla releaser. Ganska bra för att hålla koll på all ekonomisk data som kommer från usa.

    SvaraRadera
  2. Har du någon åsikt om Minera IRL?

    Har GAV 1.42, nu nere runt 0.65.

    Har mycket svårt att förstå mig på det politiska klimatets dämpande effekt på aktiekursen framöver.

    Jag frågar mig om det är värt att stanna kvar i bolaget med rädsla för att inte få utdelning även om företaget går bra.

    Men samtidigt så ser framtiden för bolaget spännande ut.




    SvaraRadera
  3. Hur tänker du inför Bernankes tal ikväll OB? Sälja av lite innan eller hålla? Lär ju knappast bli nåt QE just nu, och känns ganska svårt att sia om hur marknaden kommer reagera på det - även om han hintar om att det kan komma i september.

    SvaraRadera
  4. Rent generellt, det blir lite dröjsmål ibland av förklarliga skäl i att publicera och att svara. Vi köpte ju hus igen i Sverige i juni men fick inte tillträde förrän början av september vilket med skolstarter för ungarna etc är komplicerad logistik och utnyttjande av familjens välvilja att hysa en hemlös 3 barnsfamilj i 3 veckor när skolan börjat.

    Om Minera IRL så kan jag upprepa att jag tror den blir mest intressant runt årsskiftet när det är dags för Ollachea borrningar igen med start november. Argentina gillar jag inte även om dom verkar ha ovanligt bra koll och samarbete.

    Jag köpte faktiskt på mig 25000 IRL för ett par veckor sedan till 63 cent. Jag tycker det är väldigt billigt men kan inte säkert säga om det är en trejd eller början på att jag ökar på. Beror på deras utvecking och vad man i övrigt kan få för pengarna.

    Ba: Om Bernanke. Jag önskar jag var mer likvid men är det inte och min instinkt eftersom jag aldrig lyckades lägga trotsåldern bakom mig är instinktivt att köpa i sådana här dåliga marknader som vi fick igår. Inte att sälja. Jag hoppas ett försiktigt uttalande från Bernanke redan är inprisat.

    Efter att ha sålt av lite Avino på dryga 1.60 så är jag nu återigen en av de som "försvarar" aktien på 1.36 - 1.42 så här långt. Jag var ju på samma sätt den stora aktör som försvarade aktien på 1.1 - 1.20 direkt efter stoppet. Det såg igår ut som det var svenskar som sålde några tiotal tusen aktier till mig. Jag kan bara upprepa vad Rick Rule sa för ett tag sedan: Be contrarian or be roadkill. Men jag har som alltid... aldrig något facit bara riskhantering..

    Idag var jag på min också på min gamla arbetsplats. Blev rejält sugen på att börja arbeta på riktigt igen.... aktier lär alltid ta mycket av min tid men det sociala med en bra arbetsplats är oöverträffbart.

    Lite osäker på om min signatur kommer med här men vid tangentbordet är i alla fall

    O_B

    SvaraRadera