tisdag 28 augusti 2012

Låt utlänningarna betala 1 miljard dollar!

En av människorna bakom det "överraskande" beslutet att döma utlänningarna och fria Apple vars huvudkontor låg några km bort från domstolen.

Vi som minns amerikanska domstolar och vår egen Håkan Lans och hur han blev rånad på värden av patent på världsrevolutionerande uppfinningar i amerikanska domstolar är ju inte direkt överraskade av utslaget. I det fallet så var ju han utlänningen och förlorade lika överraskande i amerikanska domstolar.

Samsung borde vägra betala och kräva att sådant här hanteras i en annan typ av internationell domstol.

Journalisten av asiatisk bakgrund verkar ha svårt att dölja vad hon tänker, det som rimligen varje människa tänker antar jag.

Jury Foreman Discusses Apple-Samsung Trial... by Bloomberg

Nä... det känns inte för elakt att avsluta bloggen så här efter att ha lyssnat på Mr Hogan..

Jag ser uppgifter om att Samsung handlas till 6 ggr nästa års förväntade vinst och att så länge som nya Samsung S3 inte blir förbjuden i USA så pratar man om endast 2% vinstbortfall. Mitt eget intryck av S3 bygger ju lite på ovanheten att använda smartphones... än så länge är det som en liten mobil affärs-TV för mig.... och det är ju rätt skoj att ha... (därav nya länksamlingen "Mobile Videos" uppe till höger) Får fundera på om man ska ta en titt på Samsung aktien. Rent generellt tycker jag har rätt skojiga produkter... alla byggda med kinesisk REE för att återanknyta till våra vanliga ämnen.

RED: Jag kan tillägga att jag tycks vara på väg att få Quotestream att fungera på Samsung S3. Det är för övrigt samma teknik som ligger bakom Stockhouse Stockstream.

Återkommer när jag har lite mer erfarenhet av detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar