onsdag 22 augusti 2012

Avion 72 cent

Äntligen genom besvärliga 70 nivån... Mitt viktigaste innehav och utvecklingen där är tillsammans med Mart och Semafo positiv för portföljen.

Dagens inköp i Aurcana blev 78-81 + liten skvätt på 77.

Om gårdagens rökare i portföljen var Minco så tillhörde denna dagen en annan liten junior nämligen Scoris Avino. Den där typen av bolag svänger alltid mycket kraftigare än börsen så dom har nog mycket kvar att ge om det nu verkligen är QE dags.

Allana ser stark ut men jag tog det säkra före det osäkra och sålde mina på 61 cent baserat på risken för oro efter premiärministerns död. Jag ligger ändå så tungt i marknaden just nu. Dessutom har ju Allana senaste tiden varit en utmärkt trading aktie för mig. Säger det fullt medveten om att närsomhelst kan den dra mycket högt eller rentutav köpas upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar