tisdag 21 augusti 2012

Aurcana

200 day moving average (86 cent) ser ut att vara brutet under rätt hög omsättning, inte oväntat efter conference callen igår och de signaler man sände ut om hur det går vid Shafter. TA-mässigt så gick ju också de s.k bollinger banden ihop sen en tid vilket indikerade utbrott... upp.. eller ner...

Buffet är ingen favorit men detta är inget dumt citat:

Rule No.1 is never lose money.
Rule No.2 is never forget rule number one.

Att jag sålde var inte för att jag var idiotsäker på vad som hänt, men varför ta risken när det fanns så klara indikationer på att något var fel? Det är intressant att följa diverse chattsidor... folk vill så gärna tro på sitt favoritföretag och idoliserar det närmast.

Det är en konst att bli mer osentimental och kritisk, jobbar fortfarande på det själv.

Det känns bra att man undvikit nedgången och det är skoj att ha bidragit till att andra också gjort det. Men jag är medveten om att om det hade varit en kanonrapport så hade det varit en del sarkastiska tongångar och irritation över att jag kunde vara så dum...

Hyggligt track record med Dundee och Aurcana på "problemgissningsfronten" men jag gör inte anspråk på att vara Mr 100% på sådana där gissningar, sätter man 20% så är det bra.... Sen kommer man naturligtvis missa många problem och överraskas av obehagliga pressreleaser som tycks bli vanligare dag för dag...

Aurcana som aktie och bolag lär behöva lugn och ro & konsolidera, sen är jag säker på att dom kommer tillbaka med nya tag. Ser hur samma chattare som idoliserade VD... nu inte tycker han är vatten värd....

Reklam?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar