tisdag 7 augusti 2012

Affärer

Handlat hygglig mängd US Silver på 1.52 - 1.55. Budet från Hecla som nu gått ut var på 1.80.

Jag kan se en hel rad olika saker hända härifrån såsom:
- Förlängt (och denna gång populärare bud)
- Höjt bud efter förhandling Sprott och Hecla
- Att vi trots allt får den merger med RX Gold & Silver som Sprott säger sig föredra.

Sen noterar jag att Metal-Pages justerar ner FOB Dy oxid över 5% idag. Dacha har varit nere på 48 cent där den försvaras av mäklare Byron. Jag är inte intresserad på de nivåerna.

Avino pressas fortsatt och jag fortsätter tycka det är ett bra köptillfälle och har handlat mer.

Mart fortsätter vara stjärnan i portföljen av de tyngre innehaven.

RED:
Sålde hälften av USA på 1.61 vilket gav god vinst på de "dyrast inköpta" och gör det lättare att om den svackar igen handla mer... Pressrelease är ute att aktieägarna sagt JA till mergern med RX (tack Scoris)

RED2:
Sålde andra hälften på 1.56. Uttalandena från Hecla låter lite mer kategoriska om att dom släpper det hela än jag hade hoppats och nya bolaget USA+RX var inte mitt huvudspår...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    En snabb, och kanske dum, fråga: vet du när aun släpper sin rapport?

    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr, har ingen exakt info om när nästa rapport kommer från dom.

    Skoj att du gillar bloggen. Jag kommer lägga ut en del intressant ytterligare som jag hittat under kvällen.

    mvh

    SvaraRadera