onsdag 11 juli 2012

Mer Dacha... :-) fräscht från RareMetalBlog

Hatten av för ledningen som nu åstakommer alltmer uppmärksamhet. Kanske har dom samma känsla som jag att det nu kan vara begynnande vår för tunga REE efter rekylen som varit.


Wednesday, July 11, 2012

Dacha's Unique Strategy Delivers Direct Exposure to Rare Earth Assets for your Portfolio


July 11, 2012 -- Alastair Neill, Executive Vice President at Dacha Strategic Metals Inc. (TSXV: DSM ) talks with Tracy Weslosky, CEO of ProEdgeWire (ProEdgeWire.com) about their strategic business model and focus on purchasing physical rare earth element assets to form non-Chinese inventories, ultimately giving investors direct exposure to rare earths. Alastair also gives an overview of his recent visit to Malaysia and tour of Lynas Corporation Ltd.'s (ASX: LYC) rare earth processing facility, calling it "state of the art."

With a primary focus on heavy rare earth elements and with demand forecasted to outstrip supply in the years ahead, Dacha Strategic Metals is uniquely positioned to meet the world's growing demand of rare earth elements.

Rare Metal Blog följer ni enklast via vänstra bloggrullen.

3 kommentarer:

  1. Har du någon kort kommentar som du kan ge om TKO och SMF?

    mvh Mackan

    SvaraRadera
  2. Ja det är då att jag inte fattar varför SMF föll som dom gjorde igår utifrån pressreleasen dom skickade ut.

    Jag sa nyligen till en kompis att SMF på 4 cad, då är det inte övervärderad längre som jag en gång tyckte. Ser vi dom ytterligare ned under allmänt riktigt svag dag så blir det första gången på mycket länge som jag blir Semafo ägare gissar jag för det är ju ett kvalitetsbolag och dessutom drar dom nytta av att oljan lättar i pris.

    Om Taseko som jag antar att du menar så är det för mycket koppar och för lite guldexponering för min smak för tillfället så jag är inte direkt uppdaterad på den.

    SvaraRadera
  3. Semafo nedgång från 39 kr till 23 på den uppdateringen (som jag egentligen inte begriper mig på, to be honest ;)) känns vansinnigt överdriven. Passade på att köpa i Stockholm.
    /Björta

    SvaraRadera