lördag 2 juni 2012

En tungviktares åsikt



För att vara krass... läget mörknar för världen men det ljusnar för guld i och med den usla rapporten igår.

Det som kan driva guldaktierna snabbt är om shortpositionerna nu ska stängas innan FED mötet 19-20 juni. Den som lever får se.

Igår köpte jag snabbt (på USA jobbrapporten & guldets reaktion) mer Aurcana på 92 cent (mkt bra rapport och jag tror aktien kommer gå mkt starkt), mer AuRico på 7.88 cad medans jag lättade på mitt tradinginnehav i CGA på 1.83 efter 11% på 24h. Jag lättade även lite på Timmins. Det som stör mig med Timmins och CGA båda är att dom bryter (eller snarare kör genom millet) grades en bra bit över de snittgrades man har på sina snittreserver, det kan komma indikera högre cash costs framöver. Hindrar inte att aktierna är billiga och jag gillar skarpt att trejda i dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar