torsdag 10 maj 2012

Ny funktion på bloggen, pressreleaser "rulle"

En av bitarna jag själv använder mest på bloggen för att hålla mig uppdaterad är "blogg rullen" till vänster. Jag har nu använt samma funktion för att addera bolagens pressreleaser via "feed" så att man som bloggläsare enkelt kan se vilka bolag som har aktuella pressreleaser ute och för den delen vad det var dom rapporterade sist. Pressreleaserna "rullar" alltså till höger på bloggen.

På köpet får man en väl fungerande länklista till bolagens hemsidor då man genom att klicka hamnar på pressreleasen hos bolaget.

Alla bolag har inte denna funktionen och jag har dragit mail till bolag som Orvana, Oceana, Minera IRL, CGA, Rio Alto, Silvercorp, Allied Nevada bara för att fritt ur huvdet ta några. Men visst, saknar ni något bolag så skriv in det nedan så ska jag överväga att addera det ;-). Avfärdar jag det så är det säkert för att det inte ligger inom profilen på bolag som jag själv bevakar.

I sammanhanget kan jag påminna ev nya läsare om att absolut snabbaste sättet att få pressreleaserna är via Marketwire vilket jag tidigare bloggade om hur man enkelt kan ordna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar