tisdag 10 april 2012

Tendenser till vändning i marknaden

Vi får se om det håller i sig. 1680 är enligt uppgift den nivå på guldet som blir kritiskt att bryta.

25% upp i Orko idag var dagens stora glädjeämne. Jag tog rätt mycket aktier igår och sålde de två dyraste posterna idag för 1.29 vilket är liten vinst. Även om jag tror den kommer fortsätta upp i och med att bolaget i princip är utsatt till högstbjudande, en situation jag lärt mig gilla, så är det inte dumt att ha låst in ingångsvärden på attraktiva ca 1.10 cad på resterande post. Inte minst för att man kan vara aktiv på köpsidan med om den backar.

Idag köpte jag en del US Silver som börjar kännas attraktiv om man tror på silver. Jag attraheras speciellt av att man har ett återköpsprogram som är väldigt aktivt. Dagens kurs motsvarar 36 cent före aktiesammanslagningen.

US Silver är ju en gammal bekant för mig som säkert många minns men på den tiden var det ett annat management. Gruvor och anrikningsverk är dock desamma.

Jag knep även en första post i Bear Creek Mining på 2.95 cad. Den visade dock styrka sen och sprang ifrån mig. Valde dock att behålla aktierna snarare än att ta snabb vinst. Liksom Minco så har Bear Creek väldigt mycket silver i backen och en superstark balansräkning... samt misstro från marknaden vad gäller tillståndsbiten. Aktien är kort sagt inte "het" för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar