torsdag 5 april 2012

Rapport från CGA Mining, mäklare om AuRico

 

CGA Announces a 77% increase in production to 49,199 ounces for March Quarter at the Masbate Gold Project

/NOT FOR DISSEMINATION IN THE UNITED STATES OR FOR RELEASE TO US NEWS WIRE SERVICES/
ANNOUNCEMENT TO THE AUSTRALIAN SECURITIES EXCHANGE AND TORONTO STOCK EXCHANGE
VANCOUVER, April 5, 2012 /CNW/ - The Board of CGA Mining Limited ("CGA", "the Company") (TSX Code : CGA, ASX Code : CGX) is pleased to announce March Quarter production of 49,199 ounces, a 77% increase from the December Quarter of 27,820 ounces, at the Masbate Gold Project. The ounce production comes from the processing of 1,586,549 tonnes (Dec Q 866,140) at an average grade of 1.12g/t (Dec Q 1.10g/t) and a recovery of 86.4% (Dec Q 90.5).
The milling circuit is performing consistently at levels at or above 6.5mtpa as evidenced by the throughput achieved in March, which saw tonnes milled 5.5% above budget at 582,412 tonnes including an average feed rate for the month of 863tph.
Full Quarterly results will be released as soon as they are available and are currently scheduled to be released in the week commencing 16 April.

Operationellt levererar dom enligt plan, dvs dom levererar ett kvartal där man är tillbaka på 200k årstakt. Releasen blev säkert stressad av att bolaget tog extra mycket stryk igår.

Jag kan också nämna att AuRico verkar få alltmer uppskattning från diverse mäklarhåll. De på min maillista kommer få ett sådant utskick från en kanadensisk mäklare idag.

Då det fungerar bra med listan så gör jag så att de som idag inte är på den har fram till Kanada börsens stängning idag att lägga svar med e-mail och namn att man vill ansluta sig. Jag släpper ju inte ut sådana inlägg på bloggen. Det går också att maila mig via kontaktrutan.

I övrigt.... hiskelig börs. Utöver diverse konspirationsteorier om hur FED bekämpar guld (vilket dom säkert gör) så skulle jag vilja peka på Indiens regerings agerande mot landets guldköpare som huvudorsaken till dagsläget. Samtidigt skulle jag vilja påpeka att min gissning är att guldkonsumtionen i det andra stora konsumentlandet, Kina, troligen ångar vidare.

All logik säger mig att guld är attraktivt vs Dollar, Yen, Euro och att det kommer förbli så under överskådlig framtid. Det som gäller guld gäller då även silver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar