torsdag 12 april 2012

PM visar lite styrka

1675 guld och bolagen visar lite styrka. Glädjande nog så även Allana Potash med +10% efter miserabel utveckling senaste tiden. Jag tycker fortfarande den verkar väldigt undervärderad och säljer inga aktier på studsen.

Har sålt Bear Creek på studsen (3.29) och köpt tillbaka i Orko nyss på 1.26.


Jag har även fått in lite aktier (26 cent) i ett nedtryckt Mali företag med imponerande ägarbild, den som är intresserad får göra sin egen DD, jag lär inte skriva så mkt om det även om jag tycker det ser intressant ut. Jag kommer inte ta några tunga positioner pga bl.a balansräkning, men jag har heller inget emot att ha kanske 1% av portföljen i bolaget.

Imorgon bitti presenterar Minco Silver, det ska bli väldigt spännande att se tycker jag. Aktien är bland de starkaste silverjuniorerna i idag även sånt snabbt kan ändras i tunna bolag.

Esperanza presenterade idag men större delen av fokus låg på deras guldprojekt i Mexiko vilket i sig är rätt spännande. Jag tror inte lyssnarna riktigt tog till sig Global Minerals EPZ är upp 9% medans CTG inte rör sig alls en dag som denna. Här är länk till presentationen, presentatören är alltså VD för båda bolagen:

En sak till att nämna är att Aberdeen har dold storsäljare på 50 cent igen. Jag fortsätter tycka bolaget är attraktivt med god och stabil utdelning och låg substansvärdering där mycket ligger i attraktiva Sulliden Gold.

Mer info kommer enligt nedan från dom:
Aberdeen to File Annual Financial Statements and MD&A on April 25, 2012-Conference Call to Be Held on April 30, 2012 TORONTO, ONTARIO--(Marketwire - April 11, 2012) - ABERDEEN INTERNATIONAL INC. ("Aberdeen", or the "Company") (TSX:AAB) announces its plan to file its annual financial statements and MD&A, for the period ending January 31, 2012. Documents will be filed after market close on April 25, 2012 and be available on-line at SEDAR by 7:00 AM (EST) on April 26, 2012.

Following the release, Aberdeen plans to host a conference call on April 30, 2012 at 11:00 AM (EST). To participate in the call please dial:


International:              +1 416 340 2216                                 
Toll Free North America:    866 226 1792                                    
Toronto Area:               416 340 2216
To register and listen to the webcast of the call, please go to Aberdeen's website at www.aberdeeninternational.ca. A webcast play back recording will remain on the Company's website after the completion of the call.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar