måndag 19 mars 2012

Timmins Gold och blogglistan till vänster

För den som inte tittat närmare på blogglistan som hela tiden rullar och uppdateras under Kitco live priserna till vänster i bloggen så rekommenderas det varmt. Personligen tycker jag numera det är smidigare att kolla genom där regelbundet kolla av rubrikerna där än att försöka jobba genom mina "Favoriter" i länkrullgardinen. Utöver nedanstående om Timmins har jag även lagt in ytterligare en blogg som ger kvalificerad TA info om guld, silver, USD, HUI guldindex etc.

Här kommer uppdatering om Timmins rapport från en av sidorna där. Full länk längst ner. Jag kan tillägga att jag fortfarande inte kommer åt M Partners eller National Banks analyser, dvs gör någon det så maila gärna för kontakt med mig.

Marc Johnson, M Partners (3/15/12) "Timmins Gold Corp. released yesterday an updated resource estimate that increased the total resources at San Francisco by 323 Koz to 2.5 Moz gold and increased La Chicharra by 157 Koz to 395 Koz gold. . .the company has an attractive production profile, which based on our estimates could achieve production of 160 Koz gold in 2013, increasing to 180 Koz gold in 2014. . .we are maintaining our Buy recommendation."
Tara Hassan, National Bank Financial (3/14/12) "Timmins Gold Corp. announced an updated resource for its San Francisco project, posting a notable 20% increase in total resources. . .the updated resource came in above our estimate of 2.6–2.8 Moz and at the top end of the company's guidance of 2.8–3 Moz. Importantly, grades are largely in line with the previous estimate, up 1% (average grade of total resources). . .reserves are likely now in the range of 1.4–1.5 Moz (up from 1.33 Moz in September 2011), which pegs San Francisco at a 10-year mine life at the current 100 Koz/year rate and more than eight years at the expanded rate, a substantial increase from the initial mine life."
The Gold Report Interview with Roger Wiegand (2/15/12) "Timmins Gold Corp. is in Mexico. We have met and had presentations with the management; we have gone over this very carefully and have recommended it for a long time. The beauty of Timmins is that it seems to move faster in a gold or a silver rally than others. The stock around CA$2.82 but we see it doing much better based upon the performance of gold and silver this year. The company has delivered: it upgraded the mine and has top management and good growth. Bruce Bragagnolo, who is in charge, is an attorney in Vancouver who has been around the mining business a long time. He knows what to do and has good control of the company.

Timmins has expansion opportunity and is on a steady path for growth. We like a producing company at this share price. . .Timmins is very careful about its forecasting, measurements and dimensions of everything it does. Everything it has said it was going to do, it did, and on schedule. That is hard to do in the mining business. Timmins has upgraded all of the equipment, it has cash on hand and it is in a safe spot as far as its operations are concerned. We just think this will be one of the real good ones." More >
The Gold Report Interview with Peter Grandich (2/10/12) "Timmins started from scratch and was producing within three years during the worst financial crisis in the modern era. CEO Bruce Bragagnolo should be congratulated. The company seems to be quite assured that it has the heap leaching all worked out. It is quite confident that it will reach 100 Koz in 2012."More >
Ingrid Rico, M Partners (2/9/12) "We believe Timmins Gold Corp. will focus in 2012 on expanding the mining and processing capacity of the combined San Francisco/La Chicharra operation. We anticipate the crushing capacity will reach 18 Ktpd in Q112 and could increase to 28 Ktpd by year-end. . .this could result in total annual production of up to 190 Koz gold per year as of 2013, which is significantly higher than the 146 Koz in the current mine plan. . .we are maintaining our Buy recommendation and increasing our 12-month target price to $4/share (previously $3.50)."

http://www.theaureport.com/pub/co/623

Kort kommentar om TA: Som jag nämnde i en tidigare kommentar så har vi vad jag kan se brutit den nedre delen i det breda spann om kanske 490 till dryga 600 som HUI guldindex handlats i under längre tid. Nu 479 om jag minns rätt per i fredags. Jag kan ju ingen TA så det är därför jag lägger en del duktiga bloggar på sådant i blogglistan. Jag kan också nämna en kommentar jag såg om att det TA mässigt logiska är att vi kommer halka ner till 443 på HUI nu. Surt isåfall och skulle innebära i alla fall 10% ner på vår typ av bolag gissar jag. Har ingen aning hur sannolikt detta är. Gissar det skulle gå hand i hand med guldpris kort tid under 1600 och silver runt 30 usd (såg även kommentar om fullbordad H&S i silver vid 31.65 usd). 1680 var nivån på guldet jag läste vore hälsosam om vi återtog... men som sagt, sånt här är inte min specialitet så ta det för vad det är, skrivande av vad andra kanske tycker är intressant. Kanske är det bättre att bänka sig framför en bra film istället för börsen, igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar