måndag 5 mars 2012

Minera IRL PP, klar

Kort kommentar om att Minera IRL nu stängt en rätt stor PP.

Denna bloggen 14e februari visade sig alltså vara mycket träffsäker med prognosen att det var på gång.

Jag upprepar att jag tycker att Minera IRL är ett väldigt välskött och intressant bolag som jag gissar vi får anledning att återkomma till alltmer i framtiden. Ja det är Peru, men så här långt ser det inte jätteilla ut i det landet efter valet av vänsterpresident. Nyckeln är att ha bra relation med lokalborna där gruvan ska ligga och intrycket är att just detta är en mycket stark sida för bolaget där byn bl.a tar 5% av projektet. Samtidigt så är min åsikt att det troligen inte är jättebråttom att kliva in tungt i bolaget förrän vi närmar oss nya borrningar vid Ollachea projektet. Skulle dock "rätt kurstillfälle" typ på bra rabatt jämfört med PP kursen dyka upp så kanske man ändå ska ha bolaget i bakhuvudet.

I övrigt så är det inte mycket mer att säga om denna marknaden än att det kommer krävas lite tid för att "reparera" sentimentet efter de snabba nedställen i metallpriserna.

I den digra pressrelease skörden under PDAC så tycker jag även ni ska lägga märke till denna från Allana Potash. Jag gissar & hoppas att 70 cent där jag själv tagit mina kommer vara en skojig placering på 12 månader sikt. Ett mkt troligt uppköpsobjekt som jag ser det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar