måndag 20 februari 2012

Guldforum & bolagen

(Byter namn på denna bloggen och lägger Dundee blogg separat)
Som jag nämnt har jag tre stora guldproducent innehav (jag har tagit en del vinst i B2Gold för tillfället) och utan att "rekommendera dom" vid någon speciell kurs så bloggar jag för att sätta dom på radarn som bolag värda att följa. Min egen personlighet gör att jag ofta "är på fallande knivar" snarare än att köpa när solen skiner. I slutet på december då jag gjorde stora förändringar i min portfölj så var kurserna på CGA och Timmins båda 1.80 cad och Dundee runt 8 cad. (Det är också denna vilja att "handla billigt" som gör att det på denna blogg kanske senaste tiden blivit mer text om CGA än om Dundee och Timmins som inte rekylerat efter uppgången. I mitt tycke är dock även Timmins och Dundee utmärkta bolag, men man får leta "rätt köptillfälle").
När jag valde dessa bolag så gjorde jag det bl.a via genomgångar av de presentationer som Denver Gold Forum sänder ut 2 ggr varje år. Nästa tillfälle är i Europa och det är med stor glädje jag noterar att alla mina tre bolag är bekräftade "presentatörer" redan nu, dvs vi kommer kunna se bolagen över internet i mitten av april vilket jag kommer länka till när det blir dags.
Nåväl, den som inte orkar vänta 2 månader kan med fördel klicka på rubriken och lyssna på en aningen sämre presentation (saknar video och bolagets presentation), nämligen Dundee´s presentation hos Scotia i början av December 2011.
Koll berättar också att även BMO kommer hålla en större offentlig presentation där Dundee kommer medverka: http://www.bmocm.com/conferences/metalsandmining2012/ . Jag hittar dock ingen officiell deltagarlista men detta är en av de stora konferenserna och följaktligen något jag rekommenderar er att följa. Enligt uppgift så kommer vi kunna se BMO den 7e mars, dvs viss fördröjning.
Att sammanställa fakta om ett bolag i en blogg tar tid så liksom tidigare ska ni räkna med att denna bloggen växer fram över 24h, dvs kom gärna tillbaka löpande :-), en orsak utöver bloggen att göra det är bloggrollen till höger, jag använder själv den för att se när intressanta sidor och bloggar uppdaterats.
En sak jag skulle vilja nämna är att jag fått en del intressanta e-mail som jag ligger efter i svarandet på. Jag ber om ursäkt för det och är mycket tacksam för intresset för bloggen m.m. Svar kommer.
Idag är det "Family day" i Kanada och börsen är stängd så på marginalen blir det säkert mer tid för det aningen komplicerade företaget Dundee PM som denna bloggen ska handla om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar