torsdag 10 september 2009

Avion Gold Corp September presentationen m.m

Bolaget som är mitt tyngsta innehav sen mitten av sommaren har länge utvecklats bra rent fundamentalt men kursen har varit pressad. Nu håller detta på att ändras och vi som köpte Avion via Dynamite i våras har i alla fall +50% avkastning vilket är rätt hyggligt. I detta fallet tror jag dock att mer ska komma. Börsvärdet är ännu bara 80 mcad eller så vilket fortfarande är obegripliga 1/8 av dyra bolag som Semafo och Jaguar. En liten bonusvarning för Semafo är att Burkina Faso har varit ovanligt hårt drabbade av regnoväder och översvämningar. Jag blir m a o inte förvånad om det kommer besvikelser i produktionen från det bolaget.

Åter till Avion, kursutvecklingen har inte direkt oroat utan mer varit en chans att bygga upp innehavet, inte minst sen god chans dök upp att kliva av det andra jättetunga innehavet i Linear Gold med 60% vinst i snitt på tre månader.

Som jag skrivit tidigare så såg jag fram emot att hösten skulle komma för att mäklarhusen skulle komma igång med information gentemot sina kunder igen. Canaccord marknadsför nu Avion hårt till sina kunder utifrån sin rek tidigare (se tidigare inlägg) och nya mäklares rekommendationer är i absolut närtid om dom inte redan är släppta.

Bolaget själv är också på intensiv "road show" med denna senaste version av presentationen som ännu inte ligger på hemsidan: http://www.filedropper.com/avionpresentationseptember

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar